onsdag 9. juni 2010

Ferie hjæmme i nord!

Æi og tøvsjura mi har tadd oss ei ukes ferie hos mine foreldre og lillebror oppe i nord-norge. Her kose vi oss masse, men må si at æi savne sommeren og finværet som vi har hadd hjæmme den siste tia.
Her e det så kaldt at sommervottan skulle helt klart ha vært pakka ned i kofferten når vi dro.
I grøfta uttaførr huset til mamma og pappa fant æi denna nyutsprungne hestehov. Et tegn på at våren iallefall ekommen!:)
Når man ser på fjellan hjæmme e det ikke mye som minne om at vi e kommen inn i en sommermåned. Men mamma trøste sæi med at det helt sikkert kommer til å bli en strålanes sommer! (veldig typisk oss i nord å klare å se det positive i kaldt og dårlig vær)
Mamman min har lært mæi å legge opp og å¨strikke, i kveld. Så no driv æi på å strikke min første hjæmmelaga kopp tue ( tue e det samme som klut) E veldig stolt over at æi klart å strikke så langt uten å gjøre nå feil:) ( æi kan overhodet ikke strikke egentlig)
Æi og mamma har kosa oss med hjæmmelaga knekkebrød med brunost på, og en varm kopp med god blåbær te med honning i.
Dissa knekkebrødan e bare fantastisk gode!
I formiddag har æi hadd en liten makover på stua dæmmes. Tenkte æi skulle vise dåkker bilder en anna dag. Men her kommer en smakebit på nåkka va det æi har fiksa litt på.
To kjedelige glassvaser blei til to freshe oransje glassvaser, etter en del meter med oransj ullgarn og litt lim.

No skal æi stirkke litt mer på tua mi. Deilig med lange lyse netter her oppe i nord!
Ha en god kveld og natt til alle dåkker!
Og tusen takk for koselige kommentarer som dåkker legg igjen. Det varme masse!

5 kommentarer:

  1. Heisan Tøvsjur!
    Så superkoselig det hørtes ut hjemme hos ho mor!! Hjemmebakte knekkebrød og læring av strikkekoden hørtes veldig hyggelig ut. Og tenk så kom det en stylist inn i hjemmet og endevendte på ting også! Vil gjerne se makeover`n din.
    Her skinner sola i dag, Håper den gjør det hos dere også!
    Klem fra kaspara

    SvarSlett
  2. Men Kristine da! Det der er jo ingen løvetann, det er jo en hestehov! ;)
    Jaja, du som aaaldri skulle begynne å sy, og aaldri hekle og aaaldri strikke.... hehe ;)
    Hvordan går det med hekleputene?
    Vi skal nordover om en uke.. ser at man ikke kan forvente den store sommeropplevelsen iallefall... Har planer om å pakke med ulltøy og sommerlua og sommervottene til Nathaniel hvertfall.

    SvarSlett
  3. Så deilig med kos "hjemme"! Knskkebrødene ser kjempegode ut. Så fikk jeg jo bare vann i munnen av muffinsene i forrige innlegg!!! De så knallgode ut!
    God helg til dere:)

    SvarSlett
  4. Hehe ja blei litt feil der Berit. Men o e det fiksa på:)

    SvarSlett
  5. Ser ut som du virkelig koser deg hjemme hos mor. Likte veldig godt de vasene:)
    Hekling er veldig kjekt, er sikker på at du kommer til å bli veldig flink.
    Før det siste innlegget mitt hadde jeg ikke den kosekroken, jeg forstår ikke hva jeg har tenkt på. Nå koser jeg med rett som det er i godstolen min :)

    Ha en fin ferie.

    Klem Trine

    SvarSlett