lørdag 25. september 2010

Sløv lørdagskveld!

I dag har æi en skikkelig sløv lørdagskveld. Mannen e ute med guttan så æi og lille tøvsjura e aleina hjæmme. No e roen senka sæi i tøvsjurhuset, og æi har sonke ned i sofan, og her har æi tenkt å bli:) Planen va egentlig å begynne å sy... Æi begynte å klippe opp til en anorakk til lille tøvsjura, men fant fort ut at det va ikke det æi følte for å gjøre i dag. Så no kose æi mæi med et godt og varmt pledd rundt mæi og litt brus i glasset. Deilig med en sløv lørdagskveld nåen gang.

Ville bare vise dåkker to nye puter som æi har sydd de siste dagan. Vi driv på å ordne en liten læsekrok i stua, og der skal det bugne over med hjæmmesydde puter:)

Så har æi et lite sprøsmål til dåkker bloggvenner: E det nåen av dåkker som har vært i Wien før? Og i så fall har dåkker nåen ideer på ka man bør oppleve? en kaffe man bør stikke innom, en bra plass å shoppe? Æi og mitt kjære søskenbarn( som e eier av bloggen sømrommet) bestilte tur til Wien i går kveld, og no e æi veldig spent på ka man kan oppleve der. Æi og Berit har vært gode venner sia vi va bittesmå, og har ofte vært med på ferie med kværandre sine familier. Og no skal vi to + lille Benjamin(som e fire uker no) på tur sammen igjen altså! Blir så stas!
Ta dåkker gjerne en tur innom bloggen hennes å se på alt det fine ho lage! E foresten ho som har lært mæi å sy:) Takk for det Berit.

Håpe dåkker får en fin lørdagskveld Klæm

3 kommentarer:

  1. fiiine puter du har sydd da. Har sydd ei ny pute idag jeg også. Artig og helt greit å sy puter, gardiner og duker, synes jeg. Men når det kommer til klær, butter det litt imot... Lykke til med lesekrok og anorakkprosjekt.

    God natt til deg!

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  2. OJ, så fine puter du har laget!! Kjempeflink!!

    Wien høres herlig ut - men der har jeg aldri vært, så kan desverre ikke være til noe hjelp der...

    Ha en fin Søndag!

    -Og du, i dag hadde jeg samme Loppemarked-skrekk-opplevelse som du hadde for en tid siden...! Bare sjekk dagens innlegg... skrekk!;)

    Klem fra Janniche, Duse Pasteller:)

    SvarSlett
  3. Fin fine puter Tøvsjur :) Jeg skal lære meg å sy snart også ;)Tror kanskje jeg må dra til min snille svigerinne ( Gult hus i svingen )og få noen tips av henne ;) Ja det er koselig å bare ta livet med ro noen kvelder :) Så trivelig med jentetur da :) Gleder meg til å se lesekroken din :)

    Ha en koselig søndag også :)
    Klem fra meg :)

    SvarSlett