lørdag 23. oktober 2010

Loppemarked!

Endelig va det loppemarked her i område! Æi og ei venninnne troppa opp forventningfull ved Dysjalandhallen et kvarter over åpningstid! Og æi va veldig spendt på om vi i det hele tatt kom til å finne nåkka fint sia vi ikke va der fra det åpna. Men va enda en god del godsaker til oss når vi kom.
Her under får dåkker se fangsten for i dag!

Et kjempesøtt servise til 6 personer. Æi e veldig i tvil om æi skal beholde det sjøl, eller gi det i gave til ei venninne av mæi. Med en gang æi så det her, så tenkte æi på ho, så e kanskje meninga at ho skal få det:)
Litt nærbilde av koppen. Kjempesøte synes æi de va.
Og detta herlige frokostservise da! Hjertet mitt gjorde nåen ekstra hopp når æi så de her. Lillebestemora mi hadde detta når æi va lita, så det vekka fram gamle barndomsminner. Veldig koselig.
Må bare firklare at Lillebestemor a den ene bestemor mi. begge mine bestemødre ble kalt for bestemor, så for å skille på de blei det store og lille bestemor:)
Æi fant også en del andre søte kopper og fat. Dissa her vil dåkker nok se mer til litt senere. de skal nemmelig fikses litt på:)
Et helrig lite ekkorn fikk være med hjem, og det kommer til å passe veldig godt i lesestua mi der vi har skogtapeten. Fuglen og hunden skal lilleøvsjura få i settekassa si.
En til kvit pressglass vase( e det ikke det de hete) blei med i posen. Og den her herlig retro lampeskjærmen skal få sæi en fin fot ætter kvært.
Et gammel scrabble spill og en koselig barnebok fant æi i lekekroken.
Et søtt salt og pepper nissepar skal få pynte opp kjøkkenet eller julebordet i desember hjemme hos oss:)

E det nåen av dåkker bloggvenner som har vært på loppemarked i dag?

Må bare takke igjen for koselige tilbakemeldinger fra dåkker. Blir så glad for å se de søte ordan dåkker legg igjen:)

No skal æi ut i gangen å fikse litt der, kanskje det kommer et bilde i løpet av kvelden eller mårradagen av gangen våres:)
Ha en fin lørdagskveld alle sammen.
klæm

13 kommentarer:

  1. Oi, så mye fint du fant :)
    Her er det aldri loppemarked, men har en veldig fin bruktbutikk som jeg er innom med gjevne mellomrom :)

    Ha en finfin helg!

    SvarSlett
  2. Så masse fint du fant da! Jeg hadde lyst å dra på dette loppemarkedet, men vi måtte se på gulv, en tur innom Ikea og andre ærend...stress nok i seg selv, med to unger på slep!

    SvarSlett
  3. I LOVE Loppemarked!!;P
    Superduperskjønt det første koppesettet (jeg hadde definitivt beholdt det selv, men så er nok du litt snillere enn meg;))!
    Kjempeherlig vase og lampeskjerm - lekkert lekkert!!

    Tusen takk for alltid kose ord hos meg! De varmer ♥ mitt!!!

    Nattaklem til deg!♥
    Duse Pasteller

    SvarSlett
  4. Det ekornet var definitivt min favoritt - så utrolig søtt!

    Jeg bor en times kjøring vest for København, så si fra hvis jeg skal stikke innom når du er der :D Kjenner ikke til så mange bruktbutikker og sånt der, men vet i alle fall om Husflid, og tror jeg skal kunne grave frem et par andre gode butikker også ;)

    SvarSlett
  5. Så masse fint du hasr fått deg! Nydelig det første serviset, og de nissene hadde virkelig personlighet!

    SvarSlett
  6. Så moro der hadde du funnet mye fint.
    Leter i avisa hver dag for å se etter noe loppis her omkring.. Men har ikke sett noen annonse.. :(

    SvarSlett
  7. Heia!

    takk for kos kommentar hos meg!♥
    Jeg mente jeg har sett at du har fått den utfordringa av noen andre, derfor fikk du den ikke av meg. Men jeg tenkte på deg altså;)

    Ha en strålende søndag du òg - det som er igjen av den!;)

    Klemmm♥

    SvarSlett
  8. PS: du har fått utfordringen hos Skjerstad;)

    SvarSlett
  9. Så mye fint du har funnet. De øverste koppene var kjempesøte og jeg husker godt koppene til bestemor :) Lenge siden jeg har vært på loppis, desverre. Helgemorgnene har hatt en tendens til å bli litt sene i det siste ;)

    SvarSlett
  10. Hei Tøvsjur :))Så søtt servise du fant på loppis! Kjempesnilt av deg å gi det bort til venninnen din! Det er jo så gøy å gå på loppis og du fant jo mye fint. Vi har også kjøpt spill på loppis i årenes løp. Er svindyre å kjøpe som nye. Scrabble er selve familiespillet vårt. Spiller det hver eneste jul, og det er så moro for både oss voksne og ungdommene :)Ha en fin dag! Klem fra Kardemomme :))

    SvarSlett
  11. Hei Tøvsjur!
    Bare en rask tur innom deg i pausen min. Så mye fint du fant på loppemarked, og kjenner igjen en del av dette, ja. Er så koselig med ting som vi husker fra barndommen og som assosieres med besteforeldre osv.
    Du spurte om det er vanskelig å sy lampeskjerm, og svaret er definitivt nei. Jeg er jo bare en syamatør i forhold til deg, så dette blir 'piece of cake' for deg det. Måten jeg gjør det på er at jeg måler rundt den videste delen av lampeskjermen (som regel nederst på skjermen) og høyden på skjermen. Så klipper jeg ut et rektangel som tilsvarer disse målene, pluss litt ekstra i bredden slik at trekket ikke blir så stramt på den videste delen, og litt ekstra i høyden slik at jeg kan sy en løpegang både oppe og nede. Så syr jeg sammen, syr løpekanter og trer i et tynnt buksestrikk. Så er det bare så stramme til og tre trekket over skjermen, og så justere litt. I dette tilfellet limpte jeg på et pom-pom bånd nederst med limpistol. Høres ikke dette enkelt ut vel? Lykke til, og ha en fin dag!
    Klem, Sølvi

    SvarSlett
  12. Så masse fint du har funne da!
    Likte spesielt godt det første serviset :o)

    Pafrika har lovt meg Bruktbutikk og kanskje et loppemarked i helga, så då blir det spennande å sjå om det blir nåken Bergenskatter på meg :o)
    Og ja; eg føle meg heldig som har fått truffe Mumsi! Hu e barra herlige altså!

    Ha ei flottanes veka!

    SvarSlett
  13. åååå de der kvite koppan me blå blomster hadde vi ( eller bestemor og de,huske ikke helt) da æi va liten :)))

    SvarSlett