torsdag 6. januar 2011

Hei igjen!

Da va æi endelig tilbake her i blogglandia,og æi kjenne a det e godt å være tilbake!
Blei en veldig lang feriepause fra blogginga i jula, men æi har kosa mæi masse med familie og venner oppe i nord.
Turen hjem blei mye lengre enn vi hadde regna med. Med mange timers forsinkelse fra bardufoss flyplass så rakk ikke vi flyet videre til stavanger, så det blei overnatting på gardemoen for oss, før vi endelig kom oss hjem til tøvsjur-huset.
Nåkka av det første æi gjorde når æi kom hjæm va å rydde vekk jula. E godt å få vekk julepyte når juleferien e over synes æi.

I kveld så kose æi mæi med en stor kopp med min nye Pukka te.Og den smake helt fantastisk. Trur det e min favoritt til no. Har du en favoritt te?
Sjenken min e blitt litt mere "vårlig" når julepynten blei rydda vekk. Alt blei så mye "letter" i stua no, og æi kjenne at no kan bare våren komme.
Familien bambi har fått gress under beina, og det ser det ut for at de like.
Vil også vise dåkker nåen få bilder fra juleferien våres.
Det e nåkka helt spesielt med lyset oppe i nord i desember. Detta bilde e tadd midt på dagen når det va på det lyseste.
Lille-tøvsjura fikk prøve ski i lysløypa, og det va kjæmpestas.Ho storkosa sæi når ho fikk stå mellom beina til bestefar og renne ned bakkan. Kanskje slektes ho på pappan og like litt fart og spening når skian e på beina?
Skispor som føre oss inn i sogen. Hærlig syn!
Et lite bilde av lille-tøvsjura som pynte juletreet.
Trur det bor en aldri så liten interiørspire i ho. Når vi hadde begynt å pynte treet, kom ho bæranes med to julekort, " dissa kan henge her" sa ho. Og når vi prøvde det ut blei vi alle enige om at det blei jo kjæmpefint. SÅ når vi får våres eget juletre en gang her i huset, skal vi helt klart ha fine julekort henganes på:)

Planan for januer og februar måned e å få fiksa badet våres. Blir noen spennanese og hektiske måneder framfor oss no.Men blogginga skal æi klare å få tid til:)

12 kommentarer:

  1. Så fine bilder du viser :) Og søte jenta som pynter juletre...
    Min favoritt te er lakriste i løsvekt... Mmmmh, deilig :)

    SvarSlett
  2. Så godt å ha deg tebake!!!!
    Blei litt bekymra vettu, men satsa på at det var kun ein julepause ;o)

    Eg lurte forresten på om eg kunne låna nåken bilder fra bloggen din eg?

    Skikkelig godt nyttår jaffal, og velkommen tebake :o)

    SvarSlett
  3. Herlig skibilder! :)Enda ikke fått prøvd skia jeg - vært så kaldt jo.. men nå har jeg vel ingen grunn til å ikke..:)
    Jeg klarer faktisk ikke velge kun en favoritt te - jeg elsker prøve nye og nye !
    Gleder meg til å se hva som skal skje med badet deres - knips bilder i fleng a!
    klem fra meg :)

    SvarSlett
  4. Hørtes ut som en herlig juleferie! Småkakene går nok til fuglene...eller i bosset. ;)

    SvarSlett
  5. Ser ut til at du har hatt det herlig i jula :)

    Jeg bor like ved flyplassen, så det var dumt jeg ikke viste, ville gjerne sagt hei til deg.

    SvarSlett
  6. HEI;))
    Så kos og ha deg tilbake;)
    Flott og høre at dere har hatt en fin jul...
    Deilig og få pakket bort julen nå ja, og så deilig for Bambiene og få gress under føttene, hihi ♥

    Skjønne snuppa som pynter tre med kort - var lurt det;)

    Flotte bilder fra flott natur;)

    Ha en kos fredag i morgen;)

    Klem line

    SvarSlett
  7. Hei Tøvsjur :) Koselig å ha deg tilbake igjen ! Så trivelig dere har hatt det der oppe i vakre nord . Jeg syns du har det så fint på skjenken din , det lyser VÅR :)

    Ha en fin fin dag i morgen :)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  8. Så koselige bilder du viser vennen :)
    ..og tusen takk for ord inne hos meg.

    Hos meg er det ingen photoshopp..Veit ikke hva det er engang jeg*ler*
    Har et bra kamera og med riktig lys blir det så bra :)

    SvarSlett
  9. Skjønner at du nyter å drikke te fra den enormt fine koppen! misunnelig på den!
    Velkommen "hjem" og godt nyttår!!

    SvarSlett
  10. Heisann ;)
    Kjedelig med en laang hjemtur da, men sikkert veldig deilig når dere kom hjem.
    Deilig når julen er ryddet bort.

    Ha en fin helg ;)

    SvarSlett
  11. Wuhuuu! Så godt å høre, at du har hatt det fint og kost deg. Lykke til med bad-oppussing ;D
    Klem fra meg

    SvarSlett
  12. Godt nyttår. Godt dere har hatt en fin jul, det er deilig å få litt tid sammen med familien. Det er deilig å få ryddet bort julen. Alt blir så lett og friskt.

    God helg til deg.
    Klem fra meg.

    SvarSlett